Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Pasangan Gay Di Benarkah Berkahwin Di Perancis

Dunia akhir zaman itulah yang dapat admin katakan apabila pasangan lelaki dibenarkan berkahwin dan hidup sebagai pasangan kekasih di Perancis.Menurut sumber kedua lelaki gay tersebut terpaksa berkahwin di Perancis kerana perkahwinan mereka di betweengay tidak dibenarkan oleh seorang imam.

menurut sumber lagi,Ludovic Mohamed Zahed warga perancis dan rakan kongsinya Qiyam al-din warga Afrika Selatan sebelum perkahwinan mereka di perancis mereka telah memohon untuk berkahwin di Afrika Selatan namun Theirunion tidak mengiktiraf perkahwinannya apabila tiba di Perancis.Jadi mereka terpaksa berkahwin di Perancis




Encik Zahed menceritakan kisahnya di TV Perancis 24, memberitahu channelhow beliau telah bertemu dengan Encik Din tahun lepas pada konvensyen AIDS di Afrika Selatan."Saya berada di dalam dewan kuliah apabila seorang imam yang kebetulan, gayhimself - memperkenalkan saya kepada Din. Kami mendapati kami mempunyai banyak dalam kekaguman biasa dan amutual ini dikukuhkan. 


Saya tinggal di selepas konvensyen untuk twomonths, membuat keputusan untuk berkahwin, apabila undang-undang Afrika Selatan membenarkan berkahwin sama jantina, "katanya.Selepas perkahwinan yang dianjurkan oleh keluarga Din - pulangan pasangan decidedto ke Perancis dan menetap di pinggir bandar Paris, dengan harapan bahawa Frenchgovernment akan mengiktiraf kesahihan perkahwinan mereka, tetapi authoritiesrefused.
Encik Zahed berkata beliau mempunyai restu keluarganya lebih daripada perkahwinan itu, andthat dia terkejut akan menghadapi lebih banyak halangan dengan undang-undang Perancis dari Muslimhomophobia. Perkahwinan itu berlaku di sebuah rumah di Servon, pada ofParis pinggir, dan telah dihadiri oleh ibu bapa dan beberapa kawan rapat.
"Berkahwin di hadapan keluarga saya, adalah seperti permulaan baru lifefor saya. Saya mungkin tidak pernah bayangkan ketika itu akan datang, melihat kegembiraan di mata myparents 'selepas mereka telah berjuang dengan seksualiti saya dan cuba dengan theirmight semua untuk menukar kursus orientasi seksual saya, "katanya.
Encik Zahed sedang mengikuti pengajian doktor falsafah dalam Islam dan homosexualityand juga mengetuai sebuah organisasi yang penyelidikan isu-isu yang berkaitan dengan andhomosexuality Islam. Beliau berkata keutamaan mutlak adalah untuk mendapatkan permit undang-undang untuk pasangan hisnew untuk tinggal dan bekerja di Perancis.

 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info